Żurek w wersji zupy krem




 Pierwszy raz taką wersję jadłam w górach, w regionalnej restauracji. Taka wersja żurku smakowała mi obłędnie dlatego postanowiłam odzwierciedlić ja w domu. Udało mi się, łapcie przepis.

Składniki:

- włoszczyzna

- 5 ziemniaków

- kiełbaska

- jajka

- swojski żurek w butelce 

- natka pietruszki do dekoracji

- przyprawy ( u mnie wszystkie tradycyjnie od SKWORCU- rzadko w moim domu znajdziecie inną markę przypraw) 


Podsmażam kiełbaskę, następni odkładam ją na talerz, a wytopiony tłuszcz zostawiam. Włoszczyznę, ziemniaki kroję w kostkę i podsmażam na wytopionym z kiełbaski tłuszczyku. Podsmażone warzywa zalewam wodą, przyprawiam i gotuję do miękkości- następnie blenduję. Tak przygotowany krem zalewam żurkiem.
Na talerz wlewam zupę krem z żurku, dekoruję sadzonym jajkiem, podsmażoną kiełbaską i posypuję natką. Można dołożyć także kleks ze śmietanki.

Polecam! Jest obłędnie pyszne!

Komentarze

Popularne posty