Książki na wakacje



Przyszły wakacje. Pora zaopatrzyć się w nowe książki, gry. By zapewnić dzieciom atrakcje, planuję, rozmyślam i wybieram to co ich zaciekawi i zainteresuje. Dziś post o nowych książkach w ich pokoju.


Z Wydawnictwa Nasza Księgarnia wybrałam cztery nowe pozycje książkowe i to o nich będzie dzisiejszy post. Powiem Wam, że odkąd mam dzieci, to mało czytam książek dla dorosłych. Większość jednak jest to książek dla dzieci. Ostatnio nawet śmialiśmy się z Arkiem, że tyle książek ile właśnie dla naszych pociech przeczytaliśmy to chyba nigdy wcześniej takiej ilości nie pochłonęliśmy. Powoli nie mamy już na nie miejsca i musimy kombinować, przekładać, układać, upychać je, bo jeszcze nie dojrzałam do decyzji o sprzedaży tych, które były czytane po kilkanaście razy. Jeszcze nie ta pora... No, a teraz poczytajcie o moich czterech nowościach.
Wielka księga wartości. Opowiadania o szczerości, tolerancji i innych ważnych sprawach.



Wielka księga wartości to zbiór 16 opowiadań , które nauczą dzieci czym jest tolerancja, solidarność, prawdomówność, empatia, życzliwość...., a także coś co w dzisiejszych czasach jest zmorą wielu ludzi, pokaże jak ważne jest by akceptować samego siebie.
 Bardzo ładnie wydana książka, pełna pięknych ilustracji i cudownych opowiadań. Opowiadań pisanych jasno, zrozumiale, a jednocześnie przekazujących cenną wiedzę dzieciom. Rodzicom czasem ciężko wyjaśnić dziecku zagadnienia, które ukryte są w tej książce. Dziecko nie zrozumie regułki, fachowego słownictwa. Jednak czytając mu bajkę, wciągając go do tej krainy i tłumacząc mu je w ten sposób sprawiamy, że bez żadnego problemu nasze pociechy zrozumieją o co w tym wszystkim chodzi.
Książka zalecana jest dzieciom od 6 roku życia,  jednak mój przedszkolak z przyjemnością jej słucha i doskonale rozumie o co w niej chodzi. Rodzicom zaś ułatwia ona zadanie. Edukuje i jasno tłumaczy. Autorka podaje takie przykłady historii, które mogą się przydarzyć każdemu. Nie są one wyimaginowane i abstrakcyjne. Osobiście polecam dla każdego dziecka!


Super sprawa na zajęcie czymś dziecka, a i dla rodzica coś się znajdzie. Sudoku, zagadki. Zabawy ćwiczące umiejętności, rozwój, spostrzegawczość. Antoś szalenie lubi wszelkie labirynty, które rozwiązuje z wielką chęcią. Z tej serii mamy jeszcze Absolutnie fantastyczne połącz kropki, które mamy już całe rozwiązane. Wiedziałam, więc, że skoro poprzednia wersja przypadła nam do gustu to i tam podbije nasze serca. Nie myliłam się, choć dawkuje Antkowi zadania, by nie nie rozwiązał wszystkiego w dwa dni ;D

Książka przeznaczona jest dla dzieci od 6 roku życia, choć mój 5 latek radzi sobie z nią, czasem z moją małą pomocą.  W książce znajdziecie ponad 100 rewelacyjnych łamigłówek, które zajmą dzieci na długi czas. Uważam, że książka ta jest idealna na wakacje dla dzieci, które pójdą od września do zerówki. Obędą się dzięki temu z liczbami, zadaniami, poleceniami, które już niebawem będą ich czekały.



Tutaj przyznaje się... myślałam, że to będzie typowo jakaś książka z opisem kości, mięśni itp itd. Wybrałam ją, bo czasem nie potrafię odpowiedzieć na pytania Antkowe, a liczyłam, że tu znajdę odpowiedzi, rysunki i kilka informacji. Głupia byłam, bo ta książka to istny kosmos! Jest tak świetnie zilustrowana i opisana, że nie mogłam wyjść z podziwu gdy ją czytałam. Zobaczcie sami na poniższe zdjęcia.


Mega nie? Książka jest świetna! Sama czytałam ją pełna podziwu i z wielkim zainteresowaniem.  Jest w niej duża dawka informacji, która połączona jest z zabawą i humorem. W sposób jasny i zrozumiały tłumaczy nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia. Odpowie na dziesiątki pytań, wyjaśni po co nam pępek, dlaczego możemy być podobni do rodziców, dlaczego jedno jedzenie nam szkodzi, a inne służy, wyjaśni jak powstaje strup, co to są i skąd się biorą motyle w brzuchu i wiele wiele innych.


Książka ta ponownie, jak powyższe jest kierowana do dzieci powyżej 6 roku życia.  Antoś bardzo się nią interesował, stwierdził, że w przyszłości poza zawodem strażaka, maszynisty, pilota, piłkarza będzie jeszcze lekarzem- taka z niego zdolna bestia. ;)


Kto mnie czyta już jakiś czas, ten wie, że książek z tej serii mamy w domu całe półki. Uwielbiamy je! Teraz do grona ich fanów dołączyła także Marysia, która z wielkim zainteresowaniem przegląda strona po stronie. Szczerze mówiąc myślałam, że wiem wiele o psach. Miałam ich  w swoim życiu sztuk 3. Jednak po przeczytaniu książki, to dopiero stałam się doedukowana. Serio..
 Seria co robią psy, to przewodnik z życia czworonogów. Antek bardzo chciał mieć psa, jednak po przeczytaniu książki zrozumiał, jaki to obowiązek i ile pracy wkłada się w wychowanie pupila. Książka wydana jest w wersji twardej, dzięki czemu Marysia może spokojnie przeglądać ją sama ( niestety miękkie książki zdarzyło jej się targać..)
Książka przeznaczona jest już dla najmłodszych, więc łączy pokolenia. Marysia pyta o dany obrazek, Antoś jej opowiada o nim. W ten sposób też się często razem bawią, a kiedy ja im czytam, jedno leży wtulone we mnie po jednej stronie, drugie po drugiej ;)

Komentarze

  1. Uwielbiamy takie książki. Nas urzekło już "Jak to działa: zwierzęta", także Nikoli Kucharskiej. Dwie starsze (6 i 3 lata) uwielbiają, najmłodsza sucha i patrzy (jak i na wszystko inne), ale z wiadonych względów do rąk nie dostaje.

    Co do psów... Ostatnio chciałam jiż wyrzucić gondolę od wózka (wózek swoje przeszedl, razem z moimi dziećmi wychowała się na nim 5 dzieci), ale jakoś żal się mi jej zrobiło. Została. Dla psa. Za ileś tam lat. Ale już się pogodziliśmy z myślą, że będzie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahhahah, Kasia <3 hahahahahah nie mogę się przestać śmiać - z tym psem- MEGA! ;D

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty