THOMAS - Idealny Odkurzacz dla rodziny

Wybór dobrego odkurzacza, to nie taka prosta sprawa jak mogłoby się wydawać. Sama zanim wybrałam odpowiednią markę, model, prześledziłam wszystkie opinie w internecie, popytałam wśród znajomych. Przedstawię Wam dziś cudo idealne dla alergików, które pierze, odkurza, a także myje i odkurza jednocześnie!

Dlaczego Thomas i dlaczego odkurzacz z filtrem wodnym?
Na markę THOMAS postawiłam, gdyż wiele osób mi go polecało. Dodatkowo cieszył się ogromnie pozytywnymi komentarzami w internecie, a kiedy obejrzałam odcinek z jego udziałem u Pani Gadżet, coś zaiskrzyło, serce mocniej zabiło i wszystko stało się jasne. Musiałam go mieć!
Opcja filtra wodnego to było u nas numero uno. Wiedzieliśmy, że odkurzać tylko z taką opcją wchodzi w grę. Dlaczego? A no dlatego, że jestem alergikiem, Antoś również wykazuje skłonności do alergii ( nie diagnozujemy się jeszcze dokładnie- czekamy, aż skończy 5  lat), a filtr wodny pozwala oczyścić powietrze z 99,9% alergenów. Sami więc rozumiecie, że to rozwiązanie było dla nas najważniejsze?
Jakie funkcje ma Thomas Aqua+ allergy&family ?
- odkurzanie z filtrem wodnym
- odkurzanie z workiem
- funkcja prania tapicerki
- funkcja zmywania podłóg
Wiem, co sobie myślicie. Jak coś jest do niemal wszystkiego, to jest do niczego... I tu Was mam! Nic z tych rzeczy. Odkurzacz sprawdza się fenomenalnie, choć przyznaje się bez bicia początki miałam trudne. Kiedy otworzyłam pudło, zobaczyłam końcówki, uchwyty, kable, rurki, filtry. Przeraziłam się, zamknęłam pudło ponownie i musiałam się z tym przespać.  Na drugi dzień na spokojnie wszystko obejrzałam, 3 razy przeczytałam instrukcję obsługi i zaczęłam krok po kroku wszystko ze sobą składać.  Najpierw powoli, nieśmiało, jakbym bała się, że coś uszkodzę wykonałam wstępne odkurzanie dywanu. Hmm poszło gładko -pomyślałam. Jakoś tak lekko, bez większego wysiłku, on chyba źle zbiera.- przeszło mi przez myśl. Zmieniłam więc szczotkę na inną i znowu to samo, bez większego oporu, ponownie odkurzyłam dywan. Zdziwiłam się, bo zawsze tyle się napociłam i nagimnastykowałam przy odkurzaniu, że Skalpel Chodakowskiej przy tym wydawał mi się jedynie lekką gimnastyką. Największym jednak zdumieniem, nie była już ta lekkość odkurzania, a fakt, co zastałam w filtrze wodnym. Woda czarna, tumany kurzu i paproszków. Mam manie na punkcie sprzątania, odkurzam kilka razy dziennie, myje podłogi, wycieram kurze co chwilę, a mimo to takie zanieczyszczenie. Zebrałam szczękę z podłogi po tym odkryciu i przewracając strony instrukcji dalej, przeszłam do opcji odkurzania i mycia podłóg jednocześnie. Tu przyznaje się i nie ukrywam, iż miałam schody i kryzys ten trwał prawie 2 dni. Odkurzacz ładnie zbierał, mył, jednak kiedy powierzchnia wyschła, w kilku miejscach widać było mazy, które mnie, maniaczkę sprzątania doprowadzały do szału. Jedno mycie, drugie mycie, trzecie mycie.. ciągle to samo. Odkurzacz jednak nie jest idealny- pomyślałam. Nie dawało mi to jednak spokoju. Przecież to nie jedyny model tej firmy, więc na pewno jest udoskonalony i odpowiednio przystosowany. Nalałam więc ponownie wody do zbiornika, dodałam płynu i zaczęłam inaczej trzymać rurę wraz ze szczotką i nakładką. Sukces!  Najpierw na płasko do przodu, potem zdecydowanie wyżej do tyłu. Takie proste, a jednak nie od razu zrozumiałam, że tak właśnie trzeba. Najważniejsze jednak, że się nie poddałam i próbowałam dalej, do skutku. Sukces zwieńczył te moje próby i rozterki. Dumna jestem niesłychanie! 
No, dobra. Odkurzanie zrobione, mycie także, to teraz pokaż mi Tomku jak dywan wypierzesz - końcówka zmieniona, zbiornik na wodę nienapełniony, płyn do prania dolany, pompa załączona to ruszamy z kopyta. 
O matko, to ten dywan miał takie kolory? - krzyknęłam w głos, gdy skończyłam prać pierwszą połowę dywanu. Zielony przypominał bowiem zieloną wiosenną trawkę, a kremowy odzyskał swój pastelowy kolor. O odcieniu wody nie będę wspominać, bo może właśnie pijecie kawkę z pysznym ciastem, bądź wcinacie kanapkę i nie chcę Wam psuć posiłku.. Daruję Wam tego ale uwierzcie, że szok jakiego doznałam po pierwszym wspominanym wyżej odkurzaniu to nic w porównaniu z tym co zastałam po tym praniu ...



Tryby odkurzania ze względu na moc-  Thomas Aqua Allergy&Family
Odkurzacz ma poniekąd cztery możliwe tryby odkurzania, które regulujemy sobie przyciskiem włączającym. Dłuższe przytrzymanie przycisku pozwala nam wybrać odpowiednią moc:
- min - ja używam jej na przykład przy odciąganiu katarku
- Eko - na tej mocy użytkuje odkurzacz najczęściej
- max - dokładnie wciągnie najtrudniejsze zabrudzenia
- i turbo -max - która zalecana jest przy trybie piorącym ponieważ to właśnie wtedy z największą siłą wysysana jest woda i czyszczona powierzchnia tapicerki ma w sobie znacznie mniej wody dzięki czemu szybciej schnie






Jakie końcówki posiada Thomas Aqua+ allergy&family
- ssawka do tapicerki
- ssawka szczelinowa
- szczotka do parkietu (wykonana z końskiego włosia, dzięki czemu nie uszkodzi drewnianych podłóg)
- szczotka do parkietu, dywanu
- turboszczotka- jest ona przeznaczona do dywanów i wykładzin
- ssawka Sprühex do czyszczenia tapicerki
Szczotka AQUA STEALTH do jednoczesnego odkurzania i mycia. Zawiera dwie nakładki ( do płytek, do parkietu) wykonane z mikrofibry, które można prać. W trakcie ruchu szczotki do przodu gumowa "wycieraczka" znajdująca się od spodu szczotki zbiera wszelkie zabrudzenia, które są wciągane do pojemnika filtra wodnego. Jednocześnie zwilżona nakładka z mikrofibry zmywa odkurzoną powierzchnię. W czasie ruch "do tyłu" gumowa wycieraczka zmienia swoja pozycję, osuszając umytą powierzchnię. Dzięki temu w jednym ruchu (do przodu- do tyłu) otrzymujemy trzy czynności: odkurzanie, zmywanie oraz osuszanie czyszczonej powierzchni.












Jakie koszty czekają nas po zakupie odkurzacza?
-  Jeśli nie dokupujemy żadnych części to czeka nas jedynie koszt wymiany filtrów. Zaleca się ich wymianę raz do roku, a koszt takiego zestawu to kwota 89zł.  Oczywiście, jeśli chcemy używać worków, a nie filtra wodnego, to należy tutaj doliczać koszt takowych jeszcze. Jednak ja uważam, że nie po to inwestuje się w taki odkurzacz, by nie wykorzystywać jego potencjału w 100% i nie korzystać z filtra wodnego, zresztą worek dodany do zestawu jest awaryjnie na wpadki domowe typu rozsypana mąka w dużej ilości ( jak wiadomo połączenie woda i mąką to nie za dobry duet . Dodatkowo należy doliczyć koszt płyny do mycia/prania. W zestawie jest on dołączony do odkurzacza, jednak z chwilą kiedy się skończy nie da się go zastąpić jakimkolwiek płynem- musi to być specjalny środek do mechanicznego prania dywanów/tapicerki.







Jakie są zalety filtra wodnego?
- idealny dla alergików
- łatwość w wyjmowaniu wciągniętych przez odkurzacz rzeczy - znacie ten dramat, gdy małe lego wpada prosto w szpony odkurzacza, a dziecko wpada w rozpacz? O wiele łatwiej jest znaleźć coś w pojemniku z wodą niż w worku, pełnym kurzu unoszącego się w powietrzu podczas poszukiwań..
- w wybranych modelach możliwość prania dywanów, tapicerek, zmywania
- oszczędność- nie potrzebujemy wymiennych worków. Wlewamy 1 litr wody, odkurzamy, wylewamy. Cała filozofia. Płukanie i czyszczenie filtra to kilka chwil, brudną wodę wylewamy, pojemnik czyścimy, wypłukujemy elementy.




Wady odkurzacza Thomas Aqua Allergy&Family?
- CENA. Jednak patrzę na to w inny sposób. Nie tracę pieniędzy na pranie tapicerki, dywanów, nie kupuję worków do odkurzacza. Mam oczyszczone z alergenów powietrze, a to najważniejsze dla mnie i dla moich dzieci. Jak zsumujemy sobie wszystkie korzyści z posiadania takiego odkurzacza to uważam, że cena nie będzie wygórowana.






Poniżej oglądać możecie filmik z odkurzaczem w roli głównej. Na filmiki z odkurzaczem podczas porządków zapraszam na mój instagram i na Instastory- TUTAJ







Komentarze

  1. Widziałam na własne oczy jakie cuda robi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie myślałam, że będę marzyć o odkurzaczu... AAA! Ratunku, co się ze mną dzieje???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahahhaa , odkąd mam dzieci to odkurzacza niemal nie chowam, bo ciągle jest w ruchu haha ;D

      Usuń
  3. Tylko ta cena....
    Drogi bardzo niestety i nie każdy może sobie na niego pozwolić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, że cena nie jest stosunkowo niska. Jednak gdyby wziąć pod uwagę jego możliwości, funkcję, to uważam, że warto tą kasę wydać ;)

      Usuń
  4. A jak z zapachem z fitra? Miałam kiedyś odkurzacz z filtrem wodnym i śmierdział po miesiącu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a czyściłaś regularnie? przyznam, że raz zostawiłam tą wodę w filtrze na dwa dni i owszem zapach był średni ale po umyciu wszystko minęło. Teraz myję regularnie filtr i wszystko jest okey ;)

      Usuń
  5. Witam czy można użyć własnego płynu do mycia? czy trzeba kupować te specjalne? i czy do wody można wlewać zapachowe olejki kilka kropel żeby przy odkurzaniu ładnie pachniało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Ja używam już swojego płynu. Co do olejków nie dodawałam nigdy, bo dodaję jej do nawilżacza powietrza po prostu ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty