Proste pierniczki - idealne na Święta.


Wspólne robienie porządków,  ubieranie choinki, pieczenie pierniczków to czas jaki w naszym domu ma miejsca na parę tygodni przed Świętami Bożego narodzenia. O pierniczkach jednak przypominam sobie często a ostatnią chwilę, dlatego przepis, którymi się z Wami podzielę nadaje się zarówno dla tych pieczących je dwa tygodnie wcześniej jak i dla tych, którzy dzień przed Wigilią przypomną sobie o nich.


Nic nie cieszy mnie bardziej, jak te małe rączki gotowe do pomocy. Jak jego uśmiech na twarzy, zaciśnięte zęby z podekscytowania i ręce prędkie do pracy. W pewien weekend wystarczyło rzucić hasłem " Pierniczki Świąteczne czas start", a On był już w kuchni, z umytymi rączkami , gotowy do pomocy. To nic, że kuchnia po tych jego rewolucjach była sprzątana przez lekko dwie godziny, liczyła się chwila, ten moment.
Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki miodu Akacjowego od SKWORCU
  • 3/4 szklanki cukru trzcinowego od SKWORCU
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • Przyprawa piernikowa
  • 1 łyżka masła
  • 1 jajko
  • 1 żółtko do smarowania pierniczków
  • 1/3 szklanki ciepłego mleka
Przygotowanie

Mąkę wsypać do miski, a następnie wlać rozpuszczony  miód i wymieszać dokładnie. Ciągle mieszając, należy dodawać kolejno cukier, sodę i przyprawy, a następnie masło oraz jajko.
Dolewając stopniowo mleka należy zagniatać  ciasto aż będzie średnio twarde i gęste, powinno przypominać kruche ciasto. Wyrabiamy ręką, aż będzie gładkie, przez około 10 minut.
Na posypanej lekko mąką stolnicy rozwałkować ciasto na placek na grubość max. 1 cm. Jeśli macie wałki dekoracyjne jakie mam ja od  Mygiftdna, możecie teraz przejechać wałkami mocno po rozwałkowanym cieście. Zostanie ono udekorowane pięknymi wzorami.  Wybranymi kształtami, foremkami powykrawać pierniczki. Smarować roztrzepanym żółtkiem i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (góra i dół bez termoobiegu) przez ok. 12 minut. Udekoruj je ulubionymi dodatkami. Polecam lukier z płatkami migdałów.












Komentarze

  1. Mój syn też zawsze pomaga mi przy robieniu podobnych ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro zachwalasz, że takie pyszne wypróbuje, a powiedz ile mniej więcej szt pierników Ci wyszło z tych proporcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurcze nie liczyłam ale wyszły mi 4 pojemniki średniej wielkości. Na oko to w jednym jakieś 20-30 sztuk ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty