Studiowanie ma znaczenie

Źródło: studia.elab.edu.pl
Znacie ten schemat - rodzice mówią Wam, jakie studia są najlepsze, przyszłościowe, dochodowe,  Wy po innych, zupełnie odmiennych decyzjach, po latach ze smutkiem przyznajcie im racje, że gdybyście ich posłuchali, to może teraz byłoby Wam lepiej i lżej?

U mnie rodzice naciskali bardzo na znajomość języka obcego. Dzięki nim, radzę sobie jako tako z językiem angielskim, jednak nie byłam nigdy zmuszona komunikować się z obcokrajowcem dłużej niż kilka minut. Teraz kiedy siostra Arka i moja staje przed ważnymi wyborami mam ochotę powtarzać słowa rodziców. 
Ostatnio modne stały się studia za granicą. Dopiero teraz dociera do mnie jak wiele korzyści niosą one ze sobą.  To niesamowite jak człowiekowi po czasie otwierają się oczy. Takie studia to oczywiście rewelacyjna przygoda w życiu, szansa na międzynarodowe kontakty, a także niezwykle okno na świat. Osoby, które postanawiają zdecydować się na ten krok, wyróżnia ciekawość świata oraz chęć poszerzania horyzontów.
"Powodów, aby studiować w za granicą jest wiele, oto kilka z nich:

  • WYSOKA ZATRUDNIALNOŚĆ- Uniwersytety, do których pomagamy się dostać, mają bardzo wysokie statystyki zatrudnialności. Średnio 90% absolwentów znajduje pracę w 6 miesięcy po skończeniu studiów.
  • WSPÓŁPRACA Z PRZEMYSŁEM- Szkoły, do których możesz aplikować z Elab, robią wiele, aby upewnić się, że studenci będą uczyć się od najlepszych. Dlatego właśnie współpracują one z takimi firmami jak Rols Royce, HP, BBC czy Disney.Uczelnie upewniają się, że studenci mają kontakt z profesjonalnym biznesem, co znacznie ułatwia znalezienie pracy po ukończeniu nauki.
  • NAJWYŻSZA JAKOŚĆ EDUKACJI- Uniwersytety Elab inwestują w studentów oraz rozwój ciekawych kierunków - współpracują z rynkiem pracy, aby program nauczania był dopasowany do wymagań rynku.
  • WSPARCIE DLA STUDENTA- Na uczelniach w Wielkiej Brytanii to student jest w centrum uwagi. Uczelnie posiadają nie tylko mocno rozwinięte Careers Centre - czyli centrum kariery, którego zadaniem jest przygotowanie studenta do podjęcia pracy (sprawdzanie CV, przeprowadzanie próbnych rozmów kwalifikacyjnych, pomoc w podjęciu pracy part-time w trakcie studiów etc.), ale również centra pomocy psychologicznej dla osób, które tęsknią za domem, nie radzą sobie z natłokiem pracy. Również osoby, które napotkają trudności językowe, znajdą na uczelni pełne wsparcie. Relacja z profesorami i wykładowcami w niczym nie przypomina tej, spotykanej na polskich uniwersytetach. Z wykładowcami wszyscy studenci są na 'Ty' i mogą liczyć na kontakt z nimi w dowolnej chwili. Nie istnieją długie kolejki do dziekanatów i niepotrzebna biurokracja.
  • MIĘDZYNARODOWE ŚRODOWISKO- Na Polskich uczelniach, studenci międzynarodowi stanowią zwykle 1 lub 2% ogólnej populacji studentów. W Wielkiej Brytanii to średnio 20%. Oznacza to przyjaźnie z ludźmi z każdego zakątka świata i niezwykłe kontakty osobiste i biznesowe po zakończeniu studiów."* - źródło: studia.elab.edu.pl

Komentarze

  1. Nie jestem fanem studiowania do studiowania. Najważnoejsze mieć konkretny fach, który da fajną pracę. Ja często powtarzam, że ja chodziłam do zawosówki, sześcioletniej po maturze. Praca fajna, zarobki na państwowym żałosne (niektórym wydaje się, że ta moja "zawodówka" to ekskluzywne studia, które dają pieniądze, prestiż, szacunek ludzi... Ha, ha, ha!).
    Ja myślę, że jeśli chodzi o wylształcenie trzeba wybrać to co sié lubi i co będzoe się chętnie robić - pasją może być i fryzjerstwo, i florystyka, i fixyka kwantowa, grunt żeby mieć pomysł na siebie po studiach.
    Gdybym nie wybrała jak wybrałam pracowałabym w markecie budowlanym na wykonczeniówce - to jest fajna praca! Jeśli bym nawet studia robiła, to pewnie takie, które rozwijają zainteresowania (historia, filologia polska czy coś), ale pracy i tak nie zmieniała. Sprzedawca-magazynier to dobry fach i zawodówka czy też studium starczy. A w każfym zawodzie (tu materiałoznawstwa) trzeba się uczyć całe żuvie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty