Zdrowy i smaczny sernik by Pannaoceanna!


Ze wszystkich ciast świata, tych kremowych, tych słodkich ja uwielbiam trzy gatunki. Makowiec, babkę i sernik. Do tych ciast mam słabość, te ciasta mnie kuszą i właśnie to tych konkretnie smaków brakuje mi zwykle na mojej zmianie żywieniowych nawyków. Babkę zastąpiłam  ciastem dyniowym, marchewkowym. Na makowca jeszcze nie mam pomysłu, jednak wierzę, że z czasem pojawi się natchnienie kulinarne i zrobię jego fit wersję. Teraz jednak przyszedł czas na SERNIK. Muszę przyznać, że wyszedł pyszny, mimo, faktu, że jest ZDROWY! Zapraszam na przepis.




Szczerze mówiąc, dziwię się, że dopiero teraz wymyśliłam tą zdrowszą wersję tego ciasta. Jakby nie patrzeć sernik to ser, to twaróg, do którego za wiele dodawać nie musimy by upiec ciasto. Tak naprawdę właściwe nie potrzebujemy nawet robić spodu by  wyszedł pyszny. Ja jednak robię na cieniutkim owsianym spodzie z dodatkiem erytrolu i oprzeć się mu nie mogę. Co ciekawe, dałam owy sernik Arkowi do pracy. Został wychwalony i podobno zjedzony ze smakiem ;) 
Żałuje jedynie, iż nie mamy sezonu na owoce , bo mrożone niby są smaczne, a jednak różnią się znacznie od tych słodkich od słońca malin, truskawek, borówek ;)



PRZEPIS:

Składniki:
  • 3 łyżki oleju kokosowego
  • 1,5 łyżeczki masła
  • 200g płatków owsianych 
  • 1 łyżeczka erytrolu

Masa na sernik:
  • 500g twarogu chudego
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka soku z pomarańczy
  •  2 jajka 
  • 2 łyżeczki cukru z dodatkiem prawdziwej wanilii
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • pół szklanki erytrolu
W sezonie owoce, poza sezonem można wyłożyć sernik owocami mrożonymi, bądź po upieczeniu polać czekoladą.


Płatki owsiane łączymy z olejem i cukrem i wyklejamy nim tortownice.  Następnie osobno ubijamy twaróg, z wszystkimi składnikami, poza jajkami. Je ubijamy osobno - robię tak ponieważ wolę sernik wilgotny i lżejszy. (Jeśli lubicie taki tradycyjny ciężki sernik to możecie ubić i wyrobić wszystkie składniki razem. ) Ubite jajka dodaję do masy sernikowej i delikatnie mieszkam. Wylewam masę na przygotowany wcześniej spód. Taki sernik można wstawić już do piekarnika, jeśli jednak chcecie zrobić go z owocami, możecie je teraz wyłożyć. Całość wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy godzinę w 180 stopniach. Sernik można polać roztopioną czekoladą - ja jeśli tak robię, to rozpuszczam gorzką czekoladzie w rondelku z dodatkiem 4-5 łyżek mleka i taką miksturą polewam ciasto, czasem posypuje też wiórkami kokosowymi- ale to wersja na BOGATO i zwykle tylko dla gości nie będących na dietach ;)




Komentarze

  1. widzę skład i nie mogę się oprzeć :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda! I pewnie też tak smakuje :)
    Wczoraj szarlotka, za tydzień serniczek!

    OdpowiedzUsuń
  3. Królowo ma <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamieszkam z Tobą! Gotuj mi tak ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności :) Mimo, że już późny wieczór z chęcią zjadłabym kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty