Domowy chleb by Redmond.



Smak. Każdy ma taki, za którym tęskni, który wspomina z łezką w oku. Ja pamiętam ciasta babć, rosół z domowym makaronem dziadka, pierogi mamy... Zakodowane razem z tym smakiem, zapachem, mam piękne wspomnienia. Są one magiczne, pełne czułości, miłości, serdeczności, które chciałabym by miał też Antek. Marzy mi się, że kiedy wspomni On dom, i rodziców, poza tymi ciepłymi uczuciami, przejdzie mu też przez myśl zapach ciast, niedzielny rosół, czy domowy chleb, który chcę by gościł w naszym domu już zawsze.

Przyszedł czas, że stałam się wybredna, zmieniły mi się smaki, zaczęłam być też bardziej świadoma. Czytanie składu produktów, edukowanie się w kwestii zdrowszego odżywiania, sprawiło, iż musiałam zrezygnować z wielu podstawowych wyrobów. Największe rozczarowanie przyszło, kiedy okazało się, iż kupienie DOBREJ JAKOŚCI chleba graniczny z cudem. Owszem można zakupić takowy, w kilku piekarniach, oddalonych od miejsca mojego zamieszkania o jakieś 10 km ale ich cena (10-15zł) też daje wiele do życzenia.  Postanowiłam więc spróbować sama. Upiekłam pierwszy chleb jednak brakowało mu chrupkości, którą uwielbiam w pieczywie. Po kilku kolejnych, razach, zaprzestałam wypieku chleba.




Ostatnio powrócił na nowo, temat chleba. Zaczęłam analizować, przekopywać internet, udoskonalać przepis, wykorzystywać funkcje Multicookera Redmond . Upiekłam kolejny chlebek. Chrupkość była zabójcza, niemal cały bochenek został wmucony jednego wieczora. Taki jeszcze ciepły, z wędlinką, warzywami, no niebo w gębie! Stało się, wyszedł idealny, chrupiący, smaczny, zdrowy. Cudeńko moje. Postanowiłam sobie piec tylko i włącznie chleby domowe. Koszt takiego chleba niewiele różni się od średniej jakości chleba sklepowego. Jakbym miała wyliczyć jego koszt to wychodzi mi kwota około 5 zł. 
Największa moja radość spowodowana jest faktem, iż bochenek jest równie smaczny na drugi, trzeci dzień, czego nie można powiedzieć o tym kupowanym z sklepie. Przyznaję się, że marnowaliśmy tym samym ogromne ilości sklepowego pieczywa. O G R O M N E!!!
Pora, nie trzymać Was już dłużej w niepewności Czas zdradzić receptę na Sukces ;)
Większość produktów, które użyłam do mojego wypieku pochodzi z firmy SKWORCU , który oferuje najniższe ceny przypraw, mąki, herbat, kaw, dlatego też mój chlebek wychodzi w tak atrakcyjnej cenie. 
A teraz przepis: 

* zjadłam i przy dyni ;D





















Próbujcie koniecznie! Smacznego ;)

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. i jak smakuje ;) dziś jest 3 jego dzień i jest równie boski ;)

      Usuń
  2. Ale smakowicie wygląda. Zazdroszczę tego Multicookera ;), ciekawe czy w piekarniku wyszedłby równie dobry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że tak ;) wiele kobiet robi w zwykłym piekarniku chleb ;) Spróbuj i daj znać czy wyszedł dobry.

      Usuń
  3. Ja się nie biorę za takie rzeczy :P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty