Zmodyfikowany sernik Fit.


Zachciało mi się czegoś dobrego, słodkiego i  takiego do kawki. Odpadają jednak wszystkie ciężkie i kaloryczne ciasta. Na blogu u Agaty znalazłam przepis na sernik,który zmodyfikowałam na bardziej wersję FIT i dziś cieszyłam się jego puszystą konsystencją i pysznym smakiem.
Do ciasta użyłam kilku produktów z BioMaluszka.



Pisałam Wam, że mają specyficzny smak. Samych nie dałabym rady zjeść, ze względu na ten ich aromat ale w serniku odnalazły się znakomicie. Mniam!


Spód:                                                                                                               Masa sernikowa:
- 10 ciastek migdałowych                                                                              -500g sera półtłustego
- 2 łyżki oleju kokosowego                                                                             -2 jajka
                                                                                                                         -3 łyżki soku z cytryny
                                                                                                                         -2 łyżki mąki orkiszowej
                                                                                                                         -3 łyżki miodu
                                                         
Owoce:
- wg uznania

Ciastka kruszymy, dodajemy do nich olej kokosowy i ugniatamy. Ciasto ma być wilgotne - ja dodałam jeszcze 2 łyżki wody. Później wykleiłam nim spód tortownicy.  W międzczasie nastawiłam piekarnik na 180 stopni. 

Twaróg mieszkamy z żółtkami, sokiem z cytryny, mąką i miodem. Ubijamy całość mikserem. Osobno ubijamy białka, które później delikatnie mieszamy z masą sernikową.  Gotową masę przekładamy do tortownicy. Na jej wierzch układamy sezonowe owoce, wg uznania. Ja użyłam malin i borówek amerykańskich. 
Całość pieczemy godzinę w 180 stopniach. Studzimy. Parzymy kawę i zasiadamy do ulubionej kanapy/fotela delektując się chwilą. 
Smacznego. 


Komentarze

  1. Rewelacja:) Baaardzo lubimy takie zdrowe jedzonko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie, muszę wypróbować przepis. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam ;) Albo w mojej wersji Fit albo w wersji Agaty ;)

      Usuń
  3. Mi nie wyszedł :/ wściekła byłam w sobotę...

    OdpowiedzUsuń
  4. ale wygląda mega :) bardzo kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie wygląda :) U nas to już następnego dnia by nie było :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie i fit! Czego chcieć więcej?!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dopóki w cieście znajdą się produkty pochodzenia zwierzęcego, nie będzie on "fit" ;)
    Białko zwierzęce prowadzi do osteoporozy - polecam zapoznanie się z tym tematem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty