O Moich sposobach na szybkie obiady.


Pyszny makaron.
  • Makaron wstążki. ( ja miałam ze szpinakiem i suszonymi pomidorami)
  • Pieczarki
  • Cebula
  • Śmietana
  • Pietruszka
  • Przyprawy

Makaron gotujemy.
W tym czasie dusimy pieczarki z cebulką.
Przyprawiamy, dodajemy łyżkę śmietany i pokrojoną pietruszkę.
Makaron wrzucamy na patelnię, mieszamy i gotowe! ;)






Naleśniki pełnoziarniste

  • Mąka pełnoziarnista
  • Woda gazowana + odrobinę mleka
  • Jajko
  • Szczypta soli
  • Łyżka oleju
Składniki mieszamy i smażymy bez tłuszczu.

Do środka daję babciny dżem i takie podaję Antałkowi.
Nam czasem zrobię z polewą.
Polewę robię z jogurtu naturalnego z łyżką miodu ( biała) bądź dodaję prawdziwe kakao (ciemna).



Sałatka mistrzów.

  • rukola
  • pomidory
  • mozzarella
  • pestki granatu
  • pierś kurczaka ( na zdjęciu wersja super szybka- szynka szwardzwaldzka)
  • przyprawy
  • oliwa
Rukole myjemy i wrzucamy do miski.
Pomidory, mozzarelle kroimy i wraz z granatem dodajemy do rukoli.
Pierś z kurczaka kroimy i podsmażamy z przyprawami.
Wszystko razem mieszamy i polewamy oliwą.




Leczo <3

  • Cukinie
  • Papryka
  • Pomidory
  • Kiełbasa
  • Cebula
  • Przyprawy
  • Łyżka oleju
Może danie nie jest super szybkie, ale robię je zwykle na dwa dni, więc przy garach stoję dłużej, ale drugi dzień mam luzik ;D ( a ostatnio często gotuję posiłki na dwa dni)

Cebulę smażymy  w garnku na łyżce oleju. 
Dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę, a gdy będzie ona już troszkę miękka dodajemy pomidory bez skórki.
Dusimy.
Na patelni podsmażamy kiełbasę wraz z pokrojoną w kostkę cukinią.
Wszystko wrzucamy do garnka, mieszamy, przyprawiamy.
Jeśli potrawa jest zbyt gęsta, dodajemy odrobinę wody.
 * Ja dodaję ostrą papryczkę jeszcze.






Komentarze

  1. Zjadłabym. Wszystko. Wszystko jak leci;)
    :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Tak nieskromnie powiem, że wszystko jest pyszne!

      Usuń
  2. Uwielbiam leczo i wszystko co pełnoziarniste - maka, ryż, makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłabym leczo - nikt nie robi tak dobrego jak moja mama :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też staram się zawsze gotować obiad na 2 dni, miło się zasypia wieczorem z myślą, że "jutro nie muszę stać przy garach" ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja gotuje dla Filipa obiad na dwa dni(zupe). Dla nas gotuje codziennie.

    Dzisiaj namy kluski śląskie, sos z miesem i własną kapustke kiszona :-).

    Hebamme

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamieniłabym tylko kiełbasą na kurczaka/indyka i zajadam wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gotowanie na dwa dni to podstawa mojej kuchni! Zbieram się i zbieram do zrobienia naleśników i wiesz co?...jutro zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja nie lubię gotować... Jedyne co robię z przyjemnością to sałatki. A może chcesz gotować u mnie? ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty