O higienie intymnej słów kilka.


Często  wracam do dnia, kiedy  na świat przyszedł Antoni.
Wzruszam się wspominając.
Wspominam jednak wszelkie trudy z jakimi trzeba było się zmierzyć.
Nowa sytuacja, rana po porodzie, zmęczenie...
Nie było łatwo, ale zaciskało się zęby i szło się dalej.
Po porodzie, jak każda kobieta wie, wszystko boli, piecze, gojąca rana swędzi....
Nic przyjemnego.
Niestety taki nasz los.
Trzeba sobie jednak pomagać w takich sytuacjach.
Poza częstym przemywaniem Tantum Rosa, które poleciła mi położna, miałam w swojej kosmetyczce, jeszcze dwa specyfiki.

1. Chusteczki do higieny intymnej.

Chusteczki, które nie ciągnęły szwów.
Struktura chusteczek była bardzo zbita, mięsista.
Idealnie nasączone, rewelacyjnie odświeżały obolałe miejsca.
Przyjemny zapach, dawał poczucie dużego komfortu.

2. Żel do higieny intymnej.


Kiedy szwy zaczęły schnąć, a rana zaczęła się goić, miałam ochotę pójść spać i przespać ten okres.
Żel jednak sprawdził się tutaj bardzo dobrze.
Idealnie nawilżał, nie podrażniał.
Wysuszone szwy, nie haczyły o bieliznę, że się tak wyrażę-  " Miały poślizg ;D "
Sprawiał, że czułam się świeżo.
Nie zużyłam całego opakowania, prawie połowa została.
Przydała się jednak, kiedy po połogu, miałam problem z suchością okolic intymnych.
Mała dawka żelu, nawilżała te okolice i dyskomfort poszedł do diabła.


A Wy jak radziłyście sobie z higieną po porodzie?
Teraz przy drugim dziecku, będę już wszystko wiedziała! Ale będę mądra wtedy ;)

Komentarze

  1. Mi wyjęli szwy po 5 dniach jeszcze w szpitalu mimo tego, że były rozpuszczalne. Chyba zdawali sobie sprawę z tego dyskomfortu. A ja mogłam fruwać po wyjęciu ;)
    A co do higieny to mi wystarczał prysznic z żelem pod prysznic i wymienianie podpasek

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dopiero mam to przed sobą ale jak na razie położna kazaął tylko zakupić octenisept. Nie wiem czy to wystarczy więc jak coś będę szukaął czegoś jeszcze ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty