15! Macierzyński?!


Dziewczyny jak to jest z macierzyńskim?
Wiem, jedynie tyle, że należy mi się roczny.
Jednak nie wiem nic jak go załatwić, co jak i kiedy,
Pracowałam wcześniej w sklepie. Szefowa zatrudniała całe 3 osoby, w tym mnie ( nie wiem czy to ma znaczenie ilu pracowniku liczy firma).
Co muszę dostarczyć jej by otrzymać takowy urlop macierzyński?
Pismo piszę sama? Jak, jakie? Co ma zawierać?
Jakie dokumenty muszę załączyć?
Czy muszę potem jechać do Zusu i tam dostarczyć wszystko, czy tym już zajmuje się mój pracodawca?
Podobno jak od razy zadeklaruję roczny macierzyński- to wiadomo, że 80% płatne.
Jednak jeśli najpierw zadeklaruję pół roku, a potem przedłużę; to najpierw 100%, a potem 60%.

Jak wiecie coś na ten temat proszę o informację ;)

Komentarze

  1. Musisz napisać (po porodzie) do pracodawcy podanie:
    "proszę o udzielenie mi urlopu rodzicielskiego od dnia ... (tutaj data narodzin dziecka). Jedocześnie informuję, że ojciec dziecka nie będzie korzystał z urlopu (o ile nie będzie)".
    Coś w tym stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak wyżej.. w szpitalu dostaniesz też zaświadczenie o tym, że urodziłaś dziecko, które możesz dostarczyć wraz z podaniem. powiem Ci, że to nie było dawno, ale już średnio pamiętam szczegóły!

    OdpowiedzUsuń
  3. O cholerka też dobrze juz nie pamietam ;) to może dlatego że mój mąż wszystko załatwiał ;) W podaniu o urlop musi być też podane na które dziecko ten urlop, imię i nazwisko oraz data urodzenia. Mąż też jakoś zaraz po wyjściu mego ze szpitala udał się do USC po akt urodzenia malucha. Zaświadczenie ze szpitala właśnie potrzebne chyba do USC.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja dostałam od kadrowej specjalny wniosek, gdzie musiałam rozpisać, że od tego dnia do tego urlop macierzyński, później urlop rodzicielski i jakiś tam trzeci nie pamiętam i do tego musiałam dostarczyć akt urodzenia malucha. Te wszystkie formalności trzeba załatwić w ciągu 2 tygodni od porodu. Najlepiej zapytaj u siebie kogoś kto kadrami się zajmuje, bo podejrzewam, że firmy mają różne wzory wniosków o taki urlop.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i ja nie miałam żadnego zaświadczenia ze szpitala. U mnie szpital przesyłał bezpośrednio do USC potrzebne dokumenty i mój mąż tam pojechał ze swoim i moim dowodem i aktem małżeństwa i wydali mu akt urodzenia synka.

      Usuń
    2. Najlepiej dowiedzieć się u pracodawcy i ewentualnie zadzwonić do zusu i podpytać wszystko. Co urząd to inne zwyczaje:)

      Usuń
    3. dokładnie, najlepiej zadzwoń do zusu i wszystko Ci powiedzą.

      Usuń
  5. Ja muszę dać do kadr podanie. Jeszcze tego nie zrobiłam, ale powiedzieli że przyjmą z datą wsteczną. Jak je napiszę i przyjmą w środę to postaram się wrzucić na bloga jakiś wzór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a takiego specjalnego zaświadczenia ze szpitala nie dostałam, bo poweiedzieli że od paru lat już to nie funkcjonuje. Początkowo kadrowe chciały to zaświadczenie, ale już nie chca, więc się chyba douczyły. :p

      Usuń
    2. heheh, dzięki. Skorzystam zatem z Twojego wzoru ;D

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty