Domowe lody z kaszy manny- idealne na lato!

Lato, upał, żar z nieba, a Ty marzysz by się schłodzić i skosztować czegoś pysznego? Odkryłam lody wyjątkowe. Kremowe i smaczne. Z dodatkiem kaszy manny. Koniecznie spróbuj!

Lody z kaszy manny pierwszy raz jadłam w lodziarni w Warszawie u Pana Gesslera. Były tak pyszne, że byłabym w stanie jechać tam, te kilkaset kilometrów by zjeść je ponownie. Moja ukochana Szwagierka ( z którą też byłam na owych lodach) znalazła jednak rozwiązanie i w ostatni weekend cieszyłyśmy się tym wyjątkowym smakiem. W naszym domu stały się hitem, a ja lubię je za to, że są kremowe, nie wodne, przez co Antek może je bezpiecznie jeść. Wodne lody bowiem, szybko się mu kruszyły i połykał całe kawałki, kończąc potem z bolącym gardłem. Te są zbite, kremowe i wcina je powoli.


Składniki:


Przygotowanie:
  1. Mleko wlać do garnka. Dodać do niego cukier waniliowy, całość wymieszać i zagotować. Następnie wsypać kaszę mannę i gotować jeszcze kilka minut, cały czas mieszając, by nie zrobiły się grudki.Żółtka utrzeć z cukrem pudrem na puszystą masę.Następnie powoli wlewać do nich gorącą kaszę manną i mieszać. Masę przelać ponownie do garnka i podgrzewać na bardzo małym ogniu kilka minut , energicznie mieszając. Masę należy ostudzić. Śmietanę kremówkę ubić na sztywno.Dodać ją do masy z kaszą. Dokładnie wymieszać i miksować na delikatnych obrotach przez około 5-8 minut. Całość przelać do foremek na lody i wstawić do zamrażalnika. Jak lody uzyskają odpowiednią konsystencję, wyjąć i cieszyć się pysznym smakiem i ochłodą w upalne dni.















Komentarze

  1. Ciekawy pomysł. Pierwszy raz widzę taki przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super sprawa tylko jest małe ale, gdzie te upalne, letnie dni ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahah u nas jeszcze do wczoraj było fajowo ;) ale dziś już kiepsko, choć znowu słońce wychodzi i chyba pora wybyć powdychać powietrza..

      Usuń
  3. Wow to musi być pyszne!!
    wiktoria-kozlowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Namówiłaś mnie, przepis zapisuję i w wolnej chwili robie;)Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniaaam!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie spodziewałbym się , że to takie proste. Zrobiłem i świetnie smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kaszę manną - ale w takiej lodowej postaci jeszcze nie próbowałam. Chyba będziemy dzisiaj robić - może dodamy jeszcze jakieś owoce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie myślę, że malinki i truskawki by tu pasowały ;)

      Usuń
  8. To mnie teraz zaskoczyłaś, fajny pomysł na lody !

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają pysznie, kradnę przepis! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty