Ciasto rabarbarowe w 10 minut.

Uwielbiasz pyszną, ciepłą kawę w połączeniu ze świeżym, zdrowym ciastem? Chętnie piekłabyś takowe w domu ale twierdzisz, że nie masz czasu, przez co znów kupujesz gotowca w sklepie w pakiecie z toną cukru? Mam dla Ciebie przepis na pyszne ciasto rabarbarowe. Zrobisz je w 10 minut i będziesz palce lizać po jego zjedzeniu.  Chętna na przepis? Zapraszam.


Zawsze marzyłam by w moim domu zapach świeżo mielonej kawy i ciasta był aromatem, z którym każdy będzie mnie kojarzył. Od dłuższego czas udaje mi się realizować ten plan. Piekę namiętnie, lubię to. Lubię jednak przepisy, które nie wymagają zbyt dużo czasu. Wolę ciasta biszkoptowe, niż kremowe. Poniżej znajdziecie przepis na ciasto rabarbarowe, a prawda jest taka, że to jakie owoce dodacie do niego jest zależne od Was. Przepis na ciasto to taka baza pod niemal każdy owoc jaki wpadnie Wam w rękę.Czy to jabłka, czy to rabarbar, truskawki, śliwki, jagody itp. ;) Eksperymentujcie, bowiem w kuchni, w gotowaniu TO właśnie jest najlepsze!
Składniki:
  • 3 duże łodygi rabarbaru
  • kilka sztuk mrożonych lub świeżych truskawek
Ciasto:
  • 2/3 szklanki jogurtu
  • 2 jajka
  • 100g roztopionego oleju kokosowego nierafinowanego*
  • 2/3 szklanki ksylitolu*
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej*
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki ksylitolu*
Umyty rabarbar, obrać i pokroić w kosteczkę. Zasypać jedną łyżką ksylitolu i odstawić na 10 minut. Piekarnik nagrzać do 180 stopni w opcji góra- dół.  Olej kokosowy wymieszać z jajkami i jogurtem, a w drugiej misce wymieszać ze sobą mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól, ksylitol.  Całość połączyć ze sobą i mieszać do uzyskania jednolitej, lepkiej konsystencji. Gotowe ciasto przełożyć do tortownicy, a na jego wierzch ułożyć ( odsączony z soku) rabarbar i pokrojone truskawki. Na wierzch posypać łyżeczkę ksylitolu. Całość piec w 180 stopniach przez 50 minut.
*oczywiście to moja zdrowsza wersja. Jeśli chcecie zrobić ciasto bez tych składników, użyjcie normalnie cukru, mąki oraz oleju bądź masła.












Komentarze

  1. Najbardziej lubię szybkie przepisy :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Też bym chciała, aby mój dom tak pachniał, ale kuchennie jestem antytalenciem... A coasta ti już całkowicie moja pięta Achillesowa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super! I jeszcze takie zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety męska część domu nie przepada za ciastem rabarbarowym, więc robię tylko raz w roku ;) I to malutkie ;)
    Ale Twoje wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. rrrrrrrrrrrrrrrrrrrabarbar uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię rabarbar, dla mnie to absolutny smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty