Ciasto bananowe- banana bread


Ile ja się napiekłam ciast bananowych to głowa mała. Eksperymentowałam, dodawałam dopieszczałam, a najlepsze okazało się to klasyczne, bez udziwnień, bez cukru.  Moje ulubione- ciasto bananowe, banana bread idealne do kawy i na poprawę humoru. Jego zapach wypełni cały dom dzięki czemu trudno będzie Wam doczekać do końca pieczenia!



Lećcie po kartkę, długopis i zapisujcie przepis, potem zajrzyjcie do szafek, do lodówki i wyciągajcie miskę by zrobić to wspaniałe, aromatyczne ciasto! Smaczne i zdrowe, idealne zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Bez cukru z naturalną słodyczą dojrzałych bananów. Godne polecenia i podania dalej! 



Co potrzebujesz?
  • 2 szklanki mąki razowej
  • laskę wanilii
  • ½ szklanki oleju kokosowego nierafinowanego, 
  • 3 dojrzałe banany 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 
  • 1 łyżeczka sody, 
  • szczypta soli
  • 3 jajka,
  • 3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
  • Opcjonalnie - można dodać kawałki gorzkiej czekolady

Jak wykonać?

Banany rozgniatamy widelcem na papkę. Kawałek banana możemy zachować do dekoracji ( pokroić w plastry i ułożyć na wierzch ciasta). Piekarnik nastawiamy na 170 stopni na program góra- dół. 
W  misce mieszamy same suche składniki. Z rozgniecionymi bananami mieszamy jajka i wszystkie mokre składniki i dodajemy do masy suchej. Dokładnie mieszamy całość.
W keksówkę/ tortownice wlewamy ciasto, na wierz układamy plasterki banana i całość wkładamy do piekarnika na godzinę. 
SMACZNEGO!








Komentarze

  1. to wychodzi na to, że jesteś ekspertką od ciasta bananowego :) mniami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się proste do wykonania, może mi wyjdzie ;)
    Jeszcze nigdy nie jadłam ciasta bananowego, chyba najwyższy czas spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisane wypróbuję w ten weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi super i wygląda super ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ahhh,wyglada przepysznie! Widzialam duzo ciast bananowych,ale wygladaly strasznie nie smacznie,haha. Swietny przepis! Cudownie wyglada ta cegla!♥
    wiktoria-kozlowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię ciasto z bananami;)Ostatnio robilam muffinki bananowe i nawet do murzynka dodalam banany- wyszlo super;)Twoje ciasto wygląda bardzo apetycznie- na pewno jest dzięki tym owocom wilgotne w środku - MNIAM;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banany to taki naturalny cukier. Bardzo polubiłam je w ciastach ☺

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty