Kulinarne inspiracje


Jak już wracać to z tym co lubicie najbardziej. Kulinarnie, smacznie, zdrowo.  Ponieważ wielu z Was tęskniło, postanowiłam mimo wszystko wziąć się w garść, nie dać się spadkowi formy, energii, mocy i zacisnąć zęby, by ruszyć na nowo do Was.  Zatem kto ciekawy jak przygotować pyszny makaron ze szpinakiem i tuńczykiem, kisiel domowej roboty, zawijane piersi z kurczaka czy rewelacyjny hummus paprykowy tego zapraszam na post.






Są dni kiedy nie mam pomysłu na obiad, bądź brakuje mi sił na stanie przy garach. Zwykle wtedy zaglądam do lodówki i szybko rzucam wzrokiem na poszczególne półki. Właśnie w takich chwilach powstają (nieskromnie muszę przyznać) najpyszniejsze dania. Tak! Serio! Zauważyłam, iż im bardziej się przykładam do przygotowania potrawy tym częściej ( bo nie zawsze rzecz jasna) coś sknocę. Poniżej przedawniam Wam banalnie proste przepisy na dania, które ostatnio gościły na naszych Ikeowskich talerzach.


Domowe pesto z tuńczykiem na makaronie.

Składniki:
- puszka tuńczyka
- 300g szpinaku świeżego
- bazylia
- 150g parmezanu
- garść orzechów nerkowca
- oliwa
- sól, pieprz
- makaron typu spaghetti


I teraz następuje banał. Wstawiacie wodę na makaron. Odpalacie blender z opcją siekania i wrzucacie do niego wszystkie składniki farszu poza tuńczykiem. Ugotowany makaron dokładnie mieszacie z pesto a na wierzch układacie rybkę. Dats ol.! ;) Finito.







Kisiel domowej roboty
- 2 szklanki sezonowych owoców ( ja miałam mrożone borówki, maliny, truskawki  dodałam jabłko )
- 3 szklanki wody
- 2 łyżeczki cukru/ ksylitolu/ stewii- czego tam używacie
- 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej

Do garnuszka wlać 2,5 szklanki wody, dodać owoce, cukier i zagotować. Gotować tak owoce kilka minut, a następnie w 0,5 szklance wody wymieszać dokładnie mąkę ziemniaczaną i dodać do garnka. Całość porządnie wymieszać, ponownie zagotować i zestawić z ognia, do ostudzenia.






Hummus paprykowy ( baza pochodzi od Jadłonomi

- 1 szklanka ciecierzycy
- 1 szklanka jasnej tahiny
- 3 ząbki czosnku
- 1 papryka czerwona
- papryka suszona słodka
- 3 łyżki soku z cytryny
- 1/3 szklanki lodowatej wody
- soda oczyszczona
- sól, pieprz
- oliwa

Dzień wcześniej ciecierzycę zalać 0,5 litra zimnej wody i dodać 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej. Pozostawić na noc. Następnego dnia ciecierzycę odcedzić, wypłukać i zalać wodą, dodając 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej. Gotować około 35-45 minut aż ciecierzyca będzie tak miękka, że będzie rozgniatała się w palcach. Ugotowaną ciecierzycę odcedzić, przepłukać. Dodać do niej Tahinę, wyciśnięty czosnek, pokrojoną paprykę,  sok z cytryny i zblendować na gładką masę. Do pasty dodać powoli  lodowatą ( ja dodałam do wody kostki lodu by ją schłodzić jeszcze bardziej) wodę i zblendować całość ponownie. Hummus najlepiej schłodzić. Podawać na pieczywie, lekko skrapiając całość oliwą. PYCHA!













Jędrne piersi z porem pod pierzyną z cheddara

- 400g piersi z kurczaka/ indyka
- duży por
- cheddar 50g
- przyprawy

Piersi z kurczaka kroimy na średniej wielkości kawałeczki, przyprawiamy ulubionymi przyprawami i układamy w formie do pieczenia.  Mięso wkładam do piekarnika i piekę na programie góra- dół jakieś 30 minut. Po tym czasie przewracam piersi na drugą stronę i posypuję je drobno pokrojonym porem oraz posypuje całość startym cheddarem. Całość ponownie zapiekam, przez około 25 minut.  Podaję z ziemniakami i surówką- w tym wydaniu akurat naszedł mnie smak na duszoną marchewkę więc ona wylądowała na talerzu.







Jakiś czas temu było też moje pyszne ciasto ale jego przepis znajdziecie już TUTAJ.


Książka kucharska : Jadłonomia
Tahini od Skworcu
Olej kokosowy Skworcu

Komentarze

  1. Mniam! Same pyszności! A do tego jak szybko można to wszystko przygotować :-) a do tego jeszcze zdrowo! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. No wreszcie!!!!!!! Codziennie wchodziłam na bloga a tam cisza ;D Pisz no częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak Ci się ten sprzęt z Boscha sprawuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to mój prezent na rocznicę ślubu z zeszłego roku. Sprawdza się i ułatwia mi życie. Koktajl, sałatka, surówka i inne bajery nie są już dla mnie problemem i przestają być czasochłonne ;)

      Usuń
  4. hummus wygląda obłednie ;) uwielbiam paprykowy i pomidorowy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw hummus pokochał mój mąż, potem ja, a ten domowy przypadł do gustu Antkowi ;)

      Usuń
  5. A ta piers nie jest słucha po takim czasie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie nie. Moje były dość grube , ale jeśli boisz się, że będą suche, możesz przykryć je folią np ;)

      Usuń
  6. Kurcze, wszystko wygląda smakowicie! Może skuszę się wypróbować któryś z przepisów. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie w moje skromne progi ;) ;)

Popularne posty